Jakékoliv počínání lidí na internetu má nesporně svůj důvod. Nikdo si nevytváří nebo jinak nepořizuje své internetové stránky a weby jenom pro nic a za nic, každý má určitá očekávání. A věří, že se taková jeho očekávání vyplní, že se dosáhne zamýšleného cíle. Jenže sny nejsou realitou, a tak sice kdejaký majitel internetových stránek sní o úspěších, ale ne a ne se jich dočkat. Chtěl by přes internet dejme tomu něco prodávat nebo si tu nějak jinak vydělávat, ale to se nedaří, protože není ani pouhá návštěvnost toho nabízeného taková, jaká by měla být.
Prostě se internetové stránky často netěší takovému zájmu veřejnosti, jaký by byl žádoucí. A kde není návštěvnost, tam není třeba ani dost platících zákazníků. A ani čas na tom nemusí nic pozitivně změnit.
Ale ono se tu přece něco změnit musí! Dokud nejsou na něčím webu zákazníci, nejsou tu ani peníze a zisky. A bez toho nemá působení na internetu smysl. A tak se majitelé webů snaží často zjistit, proč asi nejsou úspěšní, a pak hledají způsob, jak tuto situaci pozitivně ovlivnit a dočkat se žádoucí změny.
Úspěchů pak dosáhnout lze. Ale to jedině když se přijde na to, v čem je zakopaný pes neúspěchů. Je prostě nutné vědět, v čem je problém, jinak to sotva někdy bude lepší.
A v čem tkví problém většiny nenavštěvovaných webů? Hlavně v tom, že tyto mají nedostatky, které zhoršují jejich umístění v internetových vyhledávačích. A pak je potřeba provést audit SEO a na základě tohoto web optimalizovat, tedy vylepšit tak, jak to internetové vyhledávače vyžadují. Protože jenom dokonalejší web získá dostatečnou návštěvnost.
A tak je nutné najít ta nejvhodnější klíčová slova – analýza, je třeba zapracovat na textovém i grafickém obsahu i technické stránce webu, je třeba vytvořit žádoucí zpětné i interní odkazy… Prostě je třeba dosáhnout dokonalosti takové nabídky. Za což vyhledávače takový web určitě dostatečně podpoří.